PPC markedsføring

PPC markedsføring skaber trafik

PPC markedsføring, også kaldet Pay Per Click, er online annoncering, hvor du først betaler, når potentielle kunder klikker på din annonce. Når der afregnes pr. klik, kommer du dermed ikke til at betale, når nogen blot ser din annoncer eller links. Denne form for annoncering bliver stadig mere og mere populær ude blandt virksomhederne, da de ofte oplever bedre resultater end ved brug af traditionel offline markedsføring. Derudover kan stort set alle være med, da det ikke kræver den store likviditet at opstarte PPC markedsføring.

FORDELE VED PPC ANNONCERING

Én af fordelene ved PPC annoncering er muligheden for at bestemme, hvilken målgruppe du ønsker skal eksponeres for den pågældende annonce. Her kan du, i de fleste tilfælde, bestemme alder, køn, geografisk placering samt hvilke interesser målgruppen har. På den måde bruger du som virksomhed kun penge på netop din udvalgte målgruppe, hvilket er omkostningseffektivt. Dog er der indenfor enkelte brancher ikke mulighed for at udvælge så specifikt, som nævnt ovenfor.

Overordnet findes der 3 kategorier indenfor PPC markedsføring:

  1. Search Engine Advertising (SEA): Fx Google Ads
  2. Social Media Marketing (SMM): Fx Facebook- og Instagram-annoncering
  3. Display-annoncering: Fx annoncer på YouTube

PPC er specielt effektivt, når det drejer sig om at skabe hurtige resultater. Dog er det vigtigt at have in mente, at hvis din virksomhed ikke har en god hjemmeside, kan det at ligge i toppen af Google eller få masser af klik på Facebookannoncer være ligegyldigt, da potentielle kunder hurtigt vil klikke videre til en ny hjemmeside. Din hjemmeside skal være moderne og brugervenlig, på den måde optimerer du chancerne for, at dine besøgende også benytter sig af din virksomheds produkter eller ydelser.

Det er vigtigt at skabe den røde tråd mellem alle virksomhedens Touch Points. Og laver du gode og fængende annoncer, som kunder klikker på, er det vigtigt, at optimere kvaliteten af din hjemmeside, så den udstråler samme kvalitet som annoncerne og dine produkter og ydelser. Det er blandt andet her SEO kommer ind i billedet. SEO er en stor del af det, at optimere en hjemmeside, og derudover vil du samtidig opnå en højere placering i de organiske resultater på Google.

Læs mere om SEO

DERFOR SKAL DU BENYTTE PPC ANNONCERING

Der er mange gode grunde til, at din virksomhed skal benytte PPC markedsføring. Én af dem er, at det er din genvej til at skabe mere trafik på din hjemmeside, hvor du senere kan skabe remarketing samt kopimålgrupper ud fra. Derudover betaler du kun, når potentielle kunder klikker på din annonce, hvor du opnår en bedre konvertering samt et højere afkast. Og sidst, men ikke mindst, så er denne form for markedsføring målbar, og det er muligt tidligt i forløbet at se, om annonceringen har en effekt, eller om der skal udarbejdes en ny strategi.

Hos Keydesign kender vi vigtigheden af, at skabe den røde tråd mellem alle dine Touch Points. Derfor anbefaler vi altid, at fundamentet for at lave annoncering er i orden, inden du går i gang. Her er én af de vigtigste elementer din hjemmeside, og hvordan den organisk repræsenterer din virksomhed, og de produkter du sælger. Betalt og organisk annoncering bidrager med to forskellige ting, men i de fleste virksomheder er der brug for begge dele, for at skabe den omtalte røde tråd.

Ditte Dysted - Keydesign

mød vores specialist

Husk altid at have fundamentet i orden, inden du går i gang med din markedsføring. Det har i sidste ende en kæmpe betydning for, hvordan potentielle kunder opfatter din virksomhed – og i sidste ende påvirker det DIT salg og DIN vækstrejse.

Vi hjælper gerne med at skabe den røde tråd, så du får fuld udbytte af din PPC markedsføring.

Overskrift der passer på alle

Har du lyst til at høre mere?

Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, eller har du spørgsmål så kontakt os gerne.